Hoppa till innehåll

Tentadax!

2009 Maj 28

tenta

Nu sitter jag här och tycker synd om mig själv igen. Det är dags att plugga till en tenta igen. Jag vet att jag sagt det förut men den här gången är det verkligen sant – jag kommer inte att klara den! Ämnet är ekonomi och i ekonomi ska man räkna siffror och ibland såna där jävla x-faktorer, och jag suger verkligen pung i matte!!!

Jag har lite gamla tentor att öva på och varje fråga som jag ska räkna på sätter tvärstopp på hela hjärn-maskineriet. Det spelar ingen roll att jag nyligen räknat en liknande uppgift och att jag därför borde känna igen frågeställningen – för mig är det alltid som för första gången jag ser problemet. Om jag hade velat bli ekonom så hade jag väl valt ett ekonomprogram eller hur? (Vilket jag i och för sig gjorde en gång och hoppade av – av förklarliga orsaker!)

Mannen säger bara ”sån här är du vid varje tenta”, och det må så vara, men på vanliga tentor VET jag att jag kommer att ta dem vid ett senare tillfälle (förutomnär det gäller statistik). Då är inte frågan om jag ska klara tentan, utan när. Nu är det verkligen en fråga om! Om jag inte får godkänt på tentan nu så lär jag ju inte helt plötsligt bli briljant på matte till nästa tentatillfälle (psykfarbrorn sa att personer med ADHD ofta har svårt för matematik  – det var skönt att höra att det fanns en anledning till att jag är obildbar i det ämnet)…

Jag kan för mitt liv inte tänka i matte-struktur. Min hjärna är inte skapt för matematik!

– JAG ÄR SKAPT FÖR NÅGOT STÖRRE ÄN ATT JOBBA MED SIFFROR!!!

No comments yet

Lämna en kommentar