Hoppa till innehåll

Valet i USA…

2008 Nov 04

… är på varenda kanal på TV, känns det som.

Jag är så där lagom ljumt intresserad. Jag tycker en massa saker om båda kandidaterna men är egentligen för dåligt insatt för att kunna säga något smart. Jag gillar förändringar, jag tror att yngre blod är vad som behövs i Vita huset, en yngre förmåga som inte fastnat i gamla politiska hjulspår. Jag hoppades på Hillary först, men efter att hon fösvann har jag helt stått på Obamas sida.

Varför? Ingen aning. Jag går på magkänslan. Endast. Vilket är helt fel för ett val, men å andra sidan spelar det ingen som helst roll vem jag hejar på för jag röstar inte. Ändå vill jag heja på någon. Det är ju inte kul att följa valvakan om man inte hejar på någon. Nu har jag i och för sig inte tänkt följa någon valvaka, för jag är för rastlös för sånt. Tacka vet jag headlines på DN imorgon. Då får jag veta det väsentliga i en enda mening. Sånt gillar jag! 😀

3 kommentarer leave one →
  1. 2008 Nov 04 23:56

    Jag ska följa vakan i natt med tummar och tår hållna för Obama! Det ser jätteljust för honom nu!

  2. 2008 Nov 05 14:42

    kan inte mycket ALLS om dem. men jag hoppades på obama ändå. å så blev det ju.

  3. 2008 Nov 06 22:39

    Japp så blev det – och det gjorde mig överlycklig! Men än har jag inte riktigt återhämtat mig från nattvakan… då kom jag i säng vid sjusnåret på morgonen… *gäsp*

Lämna en kommentar