Hoppa till innehåll

Anställningsintervju

2008 Dec 05

Jag sökte lite jobb igår, som sagt, och det ena företaget har redan hört av sig och jag ska få komma på intervju. Jag antar att jag ska bli glad när saker går snabbt, men jag blir mest bara misstänksam. Det har aldrig varit särskilt vettiga företag som hört av sig snabbt till mig förut.

Lönen är låg – RIKTIGT låg, så frågan är varför jag ska jobba 2 dgr/vecka för den skruttlönen… Erfarenhet inom det jag pluggar till är det enda vettiga svaret på den frågan. Jag förstår dock inte varför jag ska behöva jobba nästan gratis för det. Utnyttja redan fattiga studenter, tyder det på ett bra företag? Det känns inte så.

Dessutom måste jag pendla till stora staden och ibland även sova hos kompisar där för vissa pass börjar så tidigt att tågen inte börjat gå då.

Inget känns riktigt bra med det här jobbet, vilket är konstigt – igår när jag sökte kändes det jättebra!

Gosh! Grubbel, grubbel, tänka, tänka, hmmm………….

Tillägg den 10/12:

Allt blir så mycket bättre med rätt information. Jag ringde upp företaget ifråga och frågade om jag förstått lönen rätt, det hade jag inte. Lönen är ganska bra! Jag ska på intervju! Tra-la-la! 😀

One Comment leave one →
  1. 2008 Dec 05 23:56

    Hmm… svårt det där… men känns det inte värt det och du har möjlighet att avstå så gör det!

    Ha det gott

Lämna en kommentar